niedziela, 2 czerwca 2013

Prezentacja e-portfolio na Festiwalu Nauki

29.05.13r. odbył się  w naszej szkole Festiwal Nauki. Wiele klas prezentowało wybrane przez nie tematy. I-III miały tematy o lesie, łące itp. a IV-VI o TIKu. Naszym projektem było właśnie uczniowskie e-portfolio. Każdy z nas ja, Zuzia, Ula i Kinga oraz Nikodem przedstawili w prezentacji inną część projektu. Zuzia omówiła główny cel projektu a następnie przedstawiła go oglądającym. Później Ula przedstawiła różnice między wiedzą a umiejętnościami i wyjaśniła pojęcie artefakt. Następnie ja wyjaśniłem pojęcie refleksja, powiedziałem w czym pomaga refleksyjne pisanie, pokazałem jak napisać refleksję i podałem przykłady.
Oto plan mojej wypowiedzi:
1. Co to jest refleksja?
Refleksja to głębsze zastanowienie, przemyślenie czegoś. Wspaniała możliwość przemyślenia czegoś i głębszego rozmyślania nad tym. Powrócenie do dawnych czasów lub pomyślenie o przyszłości. Zastanowienie się nad samym sobą i swoimi umiejętnościami.
2. Co nam daje pisanie refleksyjne?
Pisanie refleksyjne daje nam możliwość doskonalenia się poprzez głębokie myśli nad swoimi umiejętnościami. Daje to wspaniałe możliwości w przyszłości, gdyż można poprawiać własne błędy i przy okazji rozwijać umysł. Łatwiej jest poprawiać się w taki sposób, choć bardzo trudno jest nauczyć się pisać prawdziwe, głębokie refleksje.
3. Jak pisać refleksyjnie?
W refleksyjnym pisaniu bardzo pomagają trzy pytania. Co mam? Co z tego mam? Jak to wykorzystam? Gdy rozwiniemy wszystkie te punkty, będziemy mieli refleksję. Oczywiście nie jest to takie łatwe. Trzeba znaleźć głęboko w sercu prawdziwe uczucia i odpowiednio je obrobić. Warto jest usiąść i głęboko pomyśleć nad tematem, do którego piszemy refleksje.
4. Przykłady moich refleksji.

Na koniec Zuzia i ja podsumowaliśmy całą prezentację.
Dzięki festiwalowi zrozumiałem jak nasz projekt był trudny. Poćwiczyłem umiejętność mówienia. Pokazałem też całej szkole mój projekt i z tego się bardzo cieszę. Udało mi się również w pełni sobie uświadomić na czym nasz projekt polegał i jak napisać refleksję. Plan bardzo mi pomógł i dzięki temu zdobyłem kolejną umiejętność: planowanie.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz